no tiles

av sistaversen

Förord

I ett senare skede blir man ofta tyst.
Man blir fundersam och sömnig.
Och tyst.

Ruset varar ofta 2-3 timmar och efterföljs av en långdragen deppression, där brukaren ofta är paranoid och ligger hopkurad på sängen.
Brukaren blir även fundersam, tyst och till slut sömnig.

>Det kan inte stämma.
>Shhh, tyst!

Brukaren blir då till slut sömnig.

Också 

De kroppsliga tecknen på ett Pyskiskt beroende är huvudsakligen avsaknaden av kroppsliga tecken. Det känslomässiga planet utgör större delen av bestående problem efter ett avslutat beroende. Följande punkter stämmer oftast in på en f.d ”brukare”.

  • Brukade
  • Tillbakadragen
  • Avlägsen
  • Sömnig

Därför

>Varför är vi här idag? Ni och vi? Hur kommer det sig att ni har valt att komma hit och varför är vi villiga att ta in er?
>För att vi…
>Nej, inte därför.
>Men kanske för att…
>Nej, inte det heller. Ni är alla här för att..?
Just det – vi blickar framåt nu, lämnar det som varit och tar nya tag.

Jag ser ut över våra ny inlagda och inser att vi har tagit oss vatten över huvudet. Fundersamt låter jag blicken vandra från den ena personen till den andra, som en djurhandlare ser jag över de trasiga själar som samlats.
Tröttheten liksom sköljer över mig.
>Hur länge har ni varit här?
Rummet vibrerar >Länge nog!<

Det tystnar med ens.

Det tystnar med ens.

Jag vänder mig om mot väggen, drar tecket över huvudet, kurar ihop mig till en liten boll och intalar mig själv att jag visst kan sova en timme till. Tröttheten liksom sköljer över mig.

Det är OK att sjukskriva sig en dag till.
Men bara en dag.

En dag.

